یزدفردا:آقای عزیز (هی بفرمایید) به خبرنگار توجه نمی‌شود .
روز خبرنگار چه ؟آزادی مطبوعات ونقد مسئولان كدام؟
باور نمی‌كنید تیتر جریده وزین یكی ازهفته نامه‌های یزد را بفرمایید مطالعه كنید.
«امسال در یك اقدام بی نظیر و بی سابقه توسط مخابرات بلندترین دكل را به نام (خبرنگار) نامگذاری نمودند» ( نقل به مضمون )عجبا! باز هم بفرمایید كمتر به فكر خبرنگار هستند.
این بخشی از افاضات میرزا تقی خان فواره سوراخ كن آبدارچی دربخانه مباركه و از مردان همیشه حاضر در صحنه دفتر هفته نامه آیینه بود.
زبان دراز كه چندی است یكی به نعل می‌زند، یكی به میخ « كج نگه می‌دارد ولی نمی‌ریزد» و سعی دارد حسب اوامر مافوق (نه سیخ بسوزد نه كباب) چون ترس برادر مرگ است و خوف از این دارد كه به جای روزنامه خودش را مرجوع نمایند.
با تعجب و تحیر كمی عینك را جابه جا كرد و گفت: مصرف و كاربرد این كادو را نفرمودند! خوب این دكل را خبرنگاران چه كارش دارند. بعد از كمی جر و بحث درباره این گفتار و تحقیقات میدانی توسط اصحاب سلطان الآیینه، به این نتیجه رسیدند كه:
اگر از گردش روزگار و جور فلك، خبرنگاران و یا مطبوعات چی‌ها دلتنگ شدند یكی یكی تشریف ببرند نوك دكل و از آن جا دشت و دمن را نظاره و تفرج كنند.
در صورتیكه خبرنگار نشریه‌ای زیادی در كار اداره معارف، بلدیه و دارالحكومه و. . . سرك كشید به نوك دكل تبعید فرمایند تا سبب عبرت دیگران گردد.
در عصر رسانه و ارتباطات وسیله‌ای مدرن، نو و ارتباطی جهت انتحار نمایی اصحاب رسانه و ارتباط جمعی باشد.
می توان مانند برج ایفل نماد و مجسمه‌ای از آن ساخت و به هر خبرنگار داد و یا چون دیوار برلین تكه تكه كرده و یادگاری ببرند.
ناگهان ندایی از اتاق مجاورشنیده شد كمی ( چشم و رو) هم لازم است حالا یك كسی اگر كاری كرده (نمك نشناسی) نكنید. مگرنمی دانید مخابرات یزد كه بیشترین تعامل را با روزنامه‌های یزد داشته و به خط و ربط و سلیقه مسئولان رسانه‌ها نیز نگاه نمی‌كند و یاران زبان دراز این گونه اظهارنظر می‌فرمایند: كه به همین دلیل شاید دیگری را مدیر نمونه انتخاب كردند، شما بیشتر نمك روی زخم نپاشید.
«كاچی بهتر از هیچی!» بازم دمش گرم!!

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا